SZUKAJ NA TYM BLOGU

Programowanie ()

Zadania:
  • programowanie 
  • struktury i typy danych
  • operatory i funkcje 
  • rekurencja i iteracja
  • program i języki programowania

Programowanie

Programowanie strukturalne to termin oznaczający tworzenie programów zawierających struktury sterujące (np. pętle „dopóki”, „powtarzaj”, instrukcję „jeżeli”).
Programowanie strukturalne polega między innymi na hierarchicznym podziale programu na wyodrębnione podzadania. W programowaniu strukturalnym istotne jest rozbicie programu na procedury (podprogramy), z których każda(y) odpowiada za rozwiązanie określonego problemu.
Programowanie polegające na określeniu i wykorzystaniu klas nazywamy programowaniem obiektowym.
Kompilator to program, który umożliwia tłumaczenie programu w języku programowania wysokiego poziomu na kod gotowy do wykonania na komputerze
interpreter

Stos to struktura danych, w której każdy element jest bezpośrednio dostępny. Pojedyncza operacja wykonywana na stosie to pobranie pierwszego od góry elementu.
Tablica
Iteracja to czynność powtarzania wykonywania instrukcji (ciągu instrukcji) w pętli.
Java
Aby program napisany w języku programowania wysokiego poziomu mógł być wykonany przez komputer, musi być przetłumaczony na język wewnętrzny komputera, niezbędny jest dostęp do kompilatora lub interpretera tego języka.
Ciąg deklaracji i instrukcji zapisany w języku programowania wysokiego poziomu nazywamy kodem źródłowym.
Przykładem  programu,  który  służy  do  tłumaczenia  instrukcji  kodu  źródłowego  programu komputerowego na język maszynowy, jest kompilator.